O seminaru


U Katalogu akreditovanih programa stručnog usavršavanja za školske 2014/2015. i 2015/2016. godinu seminar se nalazi pod rednim brojem 371, ima oznaku K2 (kompetencije za podučavanje u učenje), kao i oznaku P: 1 ( jačanje profesionalnih kapaciteta zaposlenih, naročito u oblasti inovativnih metoda nastve i upravljanja odeljenjem).

Seminar je bio akreditovan i u prethodne tri godine i veliki broj naših kolega imao je priliku da tokom realizacije seminara razmeni svoja znanja i unapredi kompetencije.

Ocenjivanje mora da bude korisno!

 Želimo da pružimo podršku nastavnicima da u okviru nastave optimalno razvijaju proces ocenjivanja i da ga stave u funkciju napredovanja učenika u učenju.

  OPŠTI CILj PROGRAMA:

Profesionalno osnaživanje nastavnika za kreativno osmišljavanje nastavnih aktivnosti i ocenjivanje zasnovano na kontinuiranom praćenju napredovanja učenika.

SPECIFIČNI CILjEVI:

○        Primena pedagoških teorija i Blumove taksonomije prilikom osmišljavanja aktivnosti učenika

○        Upoznavanje sa ciljem i principima ocenjivanja, elementima ocene i najčešćim greškama prilikom ocenjivanja

○        Osposobljavanje za kreiranje instrumenata za kontinuirano praćenje napredovanja učenika

○        Upoznavanje kreativnih nastavnih metoda i tehnika

 

Teme koje se obradjuju:

– upoznavanje sa osnovnim pedagoškim teorijama (bihejviorizam, kognitivizam, konstruktivizam);

– primena Blumove teksonomije prilikom osmišljavanja aktivnosti učenika

– pojam, cilj, principi ocenjivanja

– elementi ocene i najčešće greške prilikom ocenjivanja

– nastavne tehnike i metode:

kreiranje mapa uma, mozgalica, poster šetnja, petominutni sastav, grozd, uzajamno podučavanje, “3-2-1”

Zašto?

Jer…

  • Nastava u kojoj se ne odigrava učenje nije kvalitetna nastava
  • Ocenjivanje je deo procesa nastave i učenja, nastavnikova veština, te je potrebno prevazići sve asocijacije na „davanje ocena“
  • Ocenjivanje treba da promoviše pozitivan govor sa veoma jasnim i važnim ciljem da ojača samopouzdanje učenika i podstakne motivaciju za učenje i angažovanje u nastavnim aktivnostima

U cilju evaluacije primene naučenog na seminaru molimo vas da popunite upitnik:

2 komentara (+add yours?)

  1. Dragana
    Mar 17, 2013 @ 17:02:20

    Da li možete da mi kažete nešto o metodi međusobnog podučavanja?
    Unapred zahvalna studentkinja.

    Odgovor

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: